Vojtěch Hlavatý
"God gives me strength. Life is a present that God has given us and we must treat it with care and respect." - Ayrton Senna
- Počet článků 13
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1230x
Seznam rubrik
Vojtěch Hlavatý
Příběh vozů Aston Martin - Nezestárnou.....
Aston Martin loni oslavil 100.výročí od založení automobilky. V dnešní rychlé online době s neustálým připojením ke stále většímu počtu sociálních sítí už jste to jistě zaznamenali a něco na toto téma jste si jistě přečetli. Pojďme se ale nad touto velkolepou a skutečně významnou oslavou narozenin alespoň na okamžik zamyslet trochu analagově. Připravil jsem pro vás skromný výlet po dlouhé čáře života jednoho z nejpozoruhodnějších automobilových výrobců světa.
Vojtěch Hlavatý
Prubířský kámen pravice! Církev není jen kostel!
V poslední době je toho všude plno. Především na stránkách levicověji zaměřených mainstreamových médií se objevují polemické materiály týkající se vrácení církevního majetku. Téměř ve všech takovýchto článcích se používá stereotypní argumentace, která se dá ve stručnosti vyjádřit jednou větou: Církev má být chudá...
Vojtěch Hlavatý
"Miluju věci, co jsou strop, ne prostřední..."
Asi přesně nevím jak správně by měl tento blog začít. Nevím, jak se má správně psát úvod k takové automobilové modle, jakou Alfa Romeo T33 Stradale bezesporu je. Asi jen slovo „ohromující“ může dobře popsat ty jemné a nádherné linie.
Vojtěch Hlavatý
Věnováno památce Oldřicha Uhlíka - nejlepšího českého karosáře
Výjimečný karosář s perfektním citem pro estetiku. Uhlík byl v první řadě slušný a čestný člověk - beze zbytku. Život mu připravil neskutečně těžkou životní cestu. Tak těžkou, že si to dnešní řemeslníci a živnostníci neumí ani představit. Chudoba, výcvik a následný boj na frontě první světové války, složité začátky, práce na vývoji firmy s nikdy nekončícími půjčkami. Je to možná pro někoho paradox, ale v protektorátu a za druhé světové války to nebylo pro Uhlíka a jeho karosárnu zdaleka tak zlé, jako potom, co následovalo. Rudej bolševickej teror!
Vojtěch Hlavatý
Ať žije Panna Maria Guadalupská! Ať žije Kristus Král! X♥ X
Ve čtvrtek 12.prosince katolíci slaví svátek Panny Marie Guadalupské. Zjevení Panny Marie v Mexiku v roce 1531 napomohlo k dokončení evangelizace Mexika. Panna Maria se zjevila indiánovi Juanu Diegovi na kopci Tepeyac. Zanechala u něj vzkaz pro místního biskupa v němž od něj žádala, aby na místě zjevení postavil kostelík. Biskup indiánovi nejprve nevěřil a chtěl od něj alespoň nějaký jednoduchý důkaz. Diego si logicky nevěděl rady, ale Panna Maria se mu zjevila po druhé a poslala ho na vrchol kopce Tepevac, kde rostly růže. Diego je měl natrhat, uschovat pod svůj plášť a donést je biskupovi.
Vojtěch Hlavatý
Restituce nejsou únosné? Pro společnost nebo pro KSČSSD?
Katolická církev diskriminuje stát? Že ani majetek fyzických osob nebyl restituován na základě principu "co bylo ukradeno má být vráceno", ale na základě toho, že vyrovnání bylo pro společnost únosné a pro mnohé možná dokonce žádoucí? Vrácení církevního majetku tedy není pro společnost únosné? Kdo představuje tu společnost? Snad ne ČSSD a KSČM? Vrácení církevního majetku není pro mnohé žádoucí? Z jakého důvodu, a kdo jsou ti mnozí? Snad ne komunisticko-podnikatelská mafie? Taková demagogie, jaká momentálně panuje nejen v českém mediálním mainstreamu, se v minulosti objevovala snad opravdu jen v komunistickém tisku.
Vojtěch Hlavatý
Vzpomínáte na diskutéra Sempera?
Před dvěma lety zemřel člověk, který byl jedním z nejaktivnějších politických diskutérů blogu idnes.cz. Častokrát byl také nejcenzurovanějším diskutérem a proto byl nucen často měnit přezdívku. Psal také pod přezdívkou Semper2, Bernard Gui a pod dalšími. Byl zde řadě lidí trnem v oku. Například paní Věře Tydlitátové, která mu "věnovala" blog o "létající falanze".
Vojtěch Hlavatý
Rolls-Royce vozil svého majitele 78 let
Sdílím názor, že je třeba respektovat a vzdávat úctu vozům, které své majitele dokázaly vozit třeba několik desetiletí a poté mohou dále rozdávat radost, protože se vystaví do muzea, či se stanou součástí soukromé sbírky. Mám pro vás dnes jeden krásně transparentní příklad.
Vojtěch Hlavatý
Fanatická preciznost - McLAREN F1
Představme si, jak by dnes vypadal supersportovní automobil, který stvořila skupina světově nejlepších konstruktérů se zkušenostmi z Formule 1. Vůz, který stvořili geniální lidé, s neomezeným rozpočtem, nejvyspělejším technickým zázemím s těmi nejkvalitnějšími materiály, jež působí u běžných průměrných automobilů jako cosi z jiné dimenze.
Vojtěch Hlavatý
Dokonalá kočka - Jaguar MK.X/420G
Pokud se zajímáte o auta, určitě jste před dvěma lety zaznamenali výročí 50 let od šokujícího představení Jaguaru E-Type, o kterém dnes mluvíme jako o oficiálně nejuznávanějším a nejkrásnějším sportovním voze všech dob. Bohužel se ve stínu notoricky známého E-Typu dost zapomíná na jiný nanejvýš důležitý automobil, který již taktéž oslavil 50.narozeniny.
Vojtěch Hlavatý
Totalita na silnicích - budeme muset jezdit ve vláčku?!
Z mého pohledu velice obávaný projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), do něhož je zapojeno sedm evropských partnerů, byl údajně dokončen během loňského roku 2012. Projekt má zdůraznit potenciál zavedení silničních vlaků na běžných dálnicích, přičemž tato jízda v konvoji bude používána v kombinovaném prostředí s ostatními účastníky silničního provozu.
Vojtěch Hlavatý
100 let karosárny Bertone
Je těžké uvěřit kam se automobilový průmysl za více než 100 let dostal. Karosář byl v automobilovém průmyslu vždy někým výjimečným a vysoce respektovaným. Vývoj aut se samozřejmě postupem času přizpůsobuje měnícím se potřebám společnosti. Pro milovníky starých krásných karoserií je dnešní moderní doba kacířská. Pokud jste i vy mezi těmito lidmi, bude se vám snad líbit tento blog.
Vojtěch Hlavatý
Patří k sobě ženy a stroje?
Automobilová fotografie je v podstatě tak stará, že už ani nevíme, kdy přesně tento fotografický obor vzniknul. Rozhodně tomu ale bylo na začátku 20.století a současně s tím vznikla i automobilová reklama a tím pádem i automobilová média, která najednou mohla přinášet světu novinky a vlastní jízdní dojmy a zároveň již nešlo pouze o koníček. Zrodil se zde velký business. Jak si ale stojí fotografie kombinující krásu ženy s krásou automobilu?